Adam Sandler en Jennifer Aniston wisten Netflix bijna te breken
Exclusieve Netflix-komedies weten menig filmliefhebber doorgaans niet heel erg onder de indruk te krijgen. Jennifer Aniston en Adam Sandler bewezen in 2019 echter wel dat het mogelijk is en ook het tweede deel weet de streamingdienst op z’n kop te zetten.
Sandler en Aniston zijn sinds dit weekend te zien in Murder Mystery 2. Netflix heeft de film sinds vrijdag in het aanbod en wist er bijna een nieuw record aan over te houden. Bijna.
Adam Sandler en Jennifer Aniston domineren Netflix
Murder Mystery 2 is op dit moment niet alleen de meest populaire film in Nederland, maar had ook bijna een indrukwekkend record gebroken. Het vervolg van de komedie uit 2019, die op dit moment overigens de tweede populairste film van ons land is, blijkt een hit van grote proporties.
Netflix brengt naar buiten dat de film afgelopen weekend door 42 miljoen huishoudens is bewonderd. In maar liefst 91 landen staat de film in de top 10 populairste titels en in totaal keek men 64,4 miljoen uur naar de film met Adam Sandler en Jennifer Aniston in de hoofdrol.
De komst van Murder Mystery 2 zorgt ook voor een opleving van de eerste film uit 2019. Hij staat in Nederland op een tweede plek en er is in totaal 24,7 miljoen uur naar gekeken. Niet slecht voor een film die inmiddels vier jaar oud is.
Het is echter wel een beetje vreemd dat Netflix zelf niets zegt over welke komediefilm op dit moment het beste bekeken is en wat het verschil is.
Waar komt het grote succes vandaan?
Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat Murder Mystery 2 zeker niet de beste komediefilm ooit gemaakt is. Sterker nog: de cijfers van critici en fans zijn niets om over naar huis te schrijven. Waarom is de film dan zo ontzettend populair?
Dat heeft uiteraard te maken met het feit dat het eerste deel uit 2019 ook ontzettend goed bekeken werd. Hoewel Adam Sandler en Jennifer Aniston, twee gigantische namen in het genre, niet de beste film ooit maakten, was het verhaal zeker vermakelijk.
Het vervolg, dat overigens ook weer ontzettend makkelijk wegkijkt, leunt dus wederom op de twee grote sterren én het succes van het eerste deel uit 2019.
HBO, Disney en SkyShowtime zorgen dat Netflix deze maand de deur uit kan