Amazon opent een fysieke kledingwinkel die helpt met algoritmes
Amazon opent binnenkort een fysieke kledingwinkel waar algoritmes klanten kunnen helpen bij het maken van de juiste kledingkeuzes. De eerste winkel waarmee het bedrijf dit nieuwe concept uitprobeert, opent in Californië. Alles wat je van plan bent om te doen in deze winkel, werkt middels een applicatie.
Dit is de eerste fysieke kledingwinkel die de online techgigant opent. De winkel is ongeveer 2.800 vierkante meter groot en staat in Los Angeles. Net zoals in reguliere kledingwinkels stalt de winkel het beschikbare kledingaanbod uit. Voordat je iets kunt passen, moet je echter je smartphone erbij pakken.
Amazon opent kledingwinkel
Klanten moeten namelijk een code scannen met hun smartphone en de Amazon-app, om de kleur en maat uit te kiezen. Vervolgens moeten ze in een digitale rij gaan staan voor de paskamers, die ze ontgrendelen via dezelfde app. Of dit een aparte app is, dat is nu niet duidelijk. Dat moet dus nog blijken.
Wanneer klanten eenmaal in de paskamers zijn, dan kunnen ze ongestoord shoppen. Het aanwezige winkelpersoneel pakt dan de kledingstukken die ze graag willen passen, zodat ze in het hokje kunnen blijven. Het personeel levert de kledingstukken via een klein kastje dat aan beide kanten opengemaakt kan worden.
Touchscreen in de paskamer
Touchscreens in de paskamer bieden klanten meer opties aan, waardoor ze mogelijk meer willen passen. Amazon houdt ondertussen bij welke items je scant, zodat het algoritme mettertijd met je meedenkt. Wanneer je dit vaak genoeg doet, dan kan die je helpen bij het maken van de juiste kledingkeuze, is het idee.
Op het moment dat een klant bij het pashokje aankomt, dan hebben de winkelmedewerkers al van alles klaargelegd. Het gaat dan om allerlei items die iemand zelf uitkoos, maar ook om items die het algoritme aan de persoon koppelde. Het wachten is nu of dergelijke winkels aanslaan onder de gemiddelde consument.