Apple gaf iPhone tijdens Scary Fast een bizarre rol (en bijna niemand zag het)
Het verhaal van Scary Fast, het Apple-evenement dat vannacht plaatsvond, was vrij duidelijk. Nieuwe producten, later tijdstip dan normaal. Maar is het iemand opgevallen dat de video van ongeveer 30 minuten een grote flex met de iPhone 15 Pro Max was?
Aan het einde van de presentatie was een Apple-logo te zien met de opvallende tekst: ‘Dit evenement is gefilmd met een iPhone en bewerkt op een Mac’. En als Apple zegt ‘dit evenement’, dan bedoelt het ook het hele evenement.
Apple filmt Scary Fast met iPhone 15 Pro Max
Sinds de pandemie presenteert Apple zijn producten op geheel andere wijze. Presentaties zijn vervangen door video’s met indrukwekkende overgangen en een kwaliteit waar het water je van in de mond loopt.
Het begint na al die jaren een beetje normaal te worden, maar ik vind dat we met z’n allen de productiewaarde van evenementen als Scary Fast echt mogen waarderen. Zeker als je bedenkt dat het meest recente evenement in zijn geheel met een iPhone 15 Pro Max is gefilmd.
Dan hebben we het niet alleen over de statische beelden. Van de prestaties tot aan de locaties en de luchtopnames: alles is gefilmd met de iPhone 15 Pro Max.
Natuurlijk smijt Apple daar een flink budget tegenaan. Het werkt met flink wat apparatuur, de beste cameramensen en editors waar je u tegen zegt. Maar toch. Het is best wel indrukwekkend, als je het mij vraagt.
Dogfooding op zijn best
Er is een term voor bedrijven die hun eigen producten gebruiken op een manier waarvan ze willen dat gebruikers dit ook doen. Dogfooding, heet het. Apple laat zien daar heer en meester in te zijn.
Het bedrijf, dat letterlijk al het geld van de wereld heeft om de best mogelijke apparatuur te gebruiken voor zijn producties, neemt genoegen met een iPhone 15 Pro Max.
@wantnl Apple kondigt tijdens Scary Fast nieuwe M3-chips, Macbooks en een iMac aan. Maar vergeten we niet iets? 😅 #imac #apple #scaryfast #appleevent #techtok #macbookpro #macbook #macbooks #m3
Logisch, want wie geen idee heeft waar hij naar kijkt, zal waarschijnlijk weinig verschil zien. De beelden zien er, zoals altijd, fantastisch uit en de hele presentatie was op het gebied van beeldkwaliteit een genot tot de max.
Bedrijven als Apple, Google en Meta doen genoeg dingen waar we soms een beetje pissig over kunnen zijn. Maar met alle respect: dit is wel echt een hele leuke actie.