Vergeet Rolex: dit luxe horloge van 550.000 euro is écht geniaal
Bij horloges denk je qua stijl aan Rolex en qua techniek aan een Apple Watch. Het Italiaanse Bulgari combineert beide tot een uniek horloge met een net zo’n uniek prijskaartje.
Rolex is het bekendste merk als het om horloges gaat. Velen dromen er dan ook over om er ooit eens eentje in bezit te hebben. Maar laat die droom gewoon zitten en ga voor dit bijzondere exemplaar van Bulgari.
Bulgari heeft iets bijzonders neer weten te zetten. Het heeft de dunste horloge ooit gebouwd. Dit klokje is zelfs net zo smal als een spaghettisliert.
Dit luxe horloge van Bulgari wil je Rolex doen vergeten
Heb je ooit gedacht aan een horloge als je spaghetti Bolognese aan het koken was? Binnenkort wel, want dat komt allemaal door Bulgari. Het horloge is maar 1,7 millimeter duk, een hele prestatie als je weet wat voor techniek er allemaal in het klokje zit.
Het heeft daarmee het wereldrecord verbroken. Hiervoor was de recordhouder niet Rolex, zoals je wellicht denkt, maar Richard Mille. De RM UP Ferrari had een dikte van 1,75 millimeter.
Je verwacht het wellicht niet, maar in een horloge zitten flink wat onderdelen. Het maakt daarbij niet uit of het Rolex, Richard Mille, Breitling of Bulgari is. Bij al die klokjes zitten flink complexe technieken om het allemaal in zo’n klein kastje te krijgen.
Het is dan ook niet raar dat sommige horloges, zoals een Rolex, vrij groot zijn. Toch laat Bulgari het dus zien dat het wel kan. Letterlijk, want je ziet flink wat onderdelen door het glas aan de voorkant.
Om het horloge zo dun mogelijk te maken, gebruikt Bulgari een aantal opvallende materialen. Zo is de hoofdplaat van het horloge van wolfraamcarbide. Titanium, dat je wellicht kent van de Apple Watch Ultra, is dan weer het hoofdbestandsdeel voor bijvoorbeeld de band en de randen.
Enorm exclusief en een enorm prijskaartje
Net zoals bij Rolex, mag je ook bij dit exemplaar de nodige kwaliteit verwachten. De gezaghebbende instantie Officiel Suisse des Chronomètres (COSC) heeft het horloge dan ook aan een uitgebreide test onderworpen. Hieruit blijkt dat het onder verschillende omstandigheden de tijd nog steeds nauwkeurig bijhoudt.
Aan de achterkant is een datamartix gegraveerd, die je volgens Bulgari een digitale ervaring moet bieden. Nee, het is geen scherm zoals op je Apple Watch, maar het geeft alle informatie over het product, inclusief garantie en de handleiding.
In totaal worden er maar twintig van gemaakt en daar betaal je dan ook flink voor. Het horloge kost veel meer dan de standaard Rolex. Voor dit exemplaar mag je dan ook 550.000 euro aftikken. Voor dat geld kan je ook 611 Apple Watch Ultra-exemplaren kopen. Al kun je jezelf afvragen, wat je met zoveel smartwatches moet.
Apple Watch Series 9 en Ultra 2: alles wat je wil weten over de smartwatches