Coolblue gaat op hilarische wijze de concurrentie aan met Uber en Lyft
Het is vandaag 1 april en dat betekent dat we ons weer op kunnen maken voor een aantal opvallende marketingstunts van bedrijven. Neem alles wat je vandaag voorgeschoteld krijgt dus met een korreltje zout en kijk er met een grote glimlach naar. Zo ook naar dit bericht waarin Coolblue een bijzondere aankondiging doet.
Het bedrijf van Pieter Zwart laat middels een persbericht namelijk weten dat het op creatieve wijze de concurrentie zoekt met populaire bedrijven als Uber en Lyft. Hoe? We leggen het je uit!
Coolblue concurreert met Uber en Lyft
In een nieuwe video, die vanmorgen verschenen is op het YouTube-kanaal van Coolblue, maakt Pieter Zwart de nieuwe dienst bekend. Onder de namen TakeMeAway.com en DeliverYou, welke er gekozen gaat worden is nog een raadsel, gaat het bedrijf nu ook mensen bezorgen. Want zoals Zwart in de video al zegt: “We bezorgen al miljoenen pakketjes aan de voordeur en installeren thuiswerkplekken achter de voordeur”. Nu is het tijd voor de volgende stap en richt Coolblue zich op bezorgen buiten de voordeur. Niet voor pakketjes, maar voor mensen.
Het is via de website van Coolblue mogelijk om in de grootste steden van Nederland en België, onder de tijdelijke naam Coolblue Buiten, een tijdslot te kiezen. In dat tijdslot zal er een medewerker van het bedrijf voor je deur staan met een bakfiets om lekker een rondje met je te fietsen. En of je die tijd nu wilt benutten voor werkzaamheden, een rustmomentje of thuisfitness voor buiten (je moet verdomme nog zelf trappen ook): het kan allemaal.
Bekijk de video hieronder:
Of we hier te maken hebben met een 1 aprilgrap? Waarschijnlijk wel! Als Coolblue iets goed onder de knie heeft, dan is het wel zijn marketing. Wat dat betreft dikke kudos voor deze heerlijke actie.
Mocht het overigens daadwerkelijk gaan om een daadwerkelijk product: dan verdient de timing van de aankondiging net zoveel respect!