The Omega: DeLorean gaat Back to the Future met episch concept
De DeLorean Motor Company gelooft in een toekomst waarin iets als baja-themed off-road racing met een elektrische auto centraal staat. Daarom presenteert het bedrijf de Omega 2040. Dit is een conceptcar die er heel opmerkelijk uitziet en nog even op zich laat wachten. Maar een andere elektrische wagen van deze fabrikant verschijnt al over twee jaar.
Dan hebben we het natuurlijk over de DeLorean Alpha5. Deze elektrische auto moet het gaan maken op een markt die steeds aantrekkelijker wordt. Dit model gaat in 2024 op de markt verschijnen en mensen onder meer overhalen met stijl, mooie rondingen en vooral veel soepelheid. Hoe zit dat met de Omega 2040?
De Omega 2040: elektrische auto van de toekomst?
De Omega 2040 van DeLorean doet het – ondanks zijn elektrische karakter – net even anders. In plaats van mooie rondingen, komen we hoeken en harde lijnen tegen die ons doen denken uit auto’s uit een PlayStation 2-game. De wielen zijn ontzettend groot en grof, maar die heb je wel nodig voor je wekelijkse off-road racepartijen.
Of je het huidige design nou mooi vindt of niet (we moeten ook een beetje denken aan een soort maanrover uit Mass Effect), deze DeLorean belichaamt wel de nieuwe designfilosofie van het bedrijf. En hoe je het ook went of keert, je moet het DeLorean nageven: dit is best een gedurfde stap naar de toekomst.
Hoe zit het precies met z’n ramen?
Een ander opvallend aspect aan deze elektrische auto is het feit dat er aan de zijkant geen ramen zitten. Wel beschikt de DeLorean Omega 2040 over een groot raam dat van voor naar achteren gaat, dat voorzien is van hexagonen zonnepanelen. Verder is het de vraag: hoe kom je binnen? We kunnen alleen maar hopen dat de deuren aan de zijkant omhoog openen.
Dan hebben we nog meer opmerkelijke aspecten, zoals de lampen. Dit zijn geen traditionele dingen, maar platte driehoeken voorzien van – zoals het nu lijkt – kleine LED-strips. Het is in elk geval duidelijk dat DeLorean hier veel tijd en energie ingestoken heeft. Maar we hebben nog heel veel vragen: hoeveel mensen kunnen hier in, wat gaat-ie kosten en overleven die lampen het wel als je off-road gaat? Daar komen we hopelijk binnen nu en pakweg vijftien jaar achter.