Fitbit komt mogelijk met interessante deal voor de beginnende sporter
Het lijkt erop dat fitnesstracker-fabrikant Fitbit werkt aan een nieuwe abonnement voor sporters die maandelijks minder geld willen uitgeven. Het nieuwe abonnement zou nog geen drie dollar per maand kosten en toch de gebruiker toegang geven tot een schat aan gezondheidsdata, die de afgelopen tijd opgebouwd is.
Als Fitbit-gebruiker weet je ongetwijfeld al van het bestaan van het Premium-abonnement af. Dit abonnement biedt veel inzichten als het gaat om statistieken met betrekking tot je gezondheid. Ook geeft het tips, houdt het rekening met je slaapritme, zijn er sportplanningen en nog een aantal dingen die je kunt doen.
‘Fitbit werkt aan goedkoper abonnement’
Het abonnement kost 9,50 euro per maand of 75 euro per jaar. Dat is voor sommige mensen een hoop centen, zeker wanneer je daar ook allerlei andere abonnementen per maand bij optelt voor films, series, games of muziek. Daarom komt het bedrijf mogelijk met een derde, goedkoper alternatief.
Zeker is het nog niet dat het goedkopere abonnement aanstaande is. Het bedrijf heeft middels een vragenlijst de interesse gepeild van gebruikers. In die lijst komt een vraag voorbij of men bereid is te betalen voor een abonnement dat drie dollar per maand kost. Dit plan biedt echter wel veel minder, logischerwijs.
Minder opties, meer informatie
Voor een bedrag van omgerekend 2,50 euro mag je ook niet alle uitgebreide aspecten verwachten. Het nieuwe abonnement is dan ook bedoeld voor de mensen die op zoek zijn naar meer informatie. Fitbit Premium biedt info aan tot dertig dagen geleden, maar het goedkopere alternatief gaat terug tot aan het begin.
https://www.want.nl/fitbit-identificeren-corona-al-voordat-symptomen-optreden/
Daarom is het wellicht beter om dit abonnement te zien als een soort aanvulling op het huidige abonnement, aangezien het puur om het vergaren van informatie gaat. Echter, er zijn ook mensen die geen tips nodig hebben en op basis van beschikbare informatie heel goed zelf weten wat kan of wat er scheelt.
Google en Fitbit
Ondertussen rondt Google de aankoop van Fitbit af. Een belangrijk onderdeel van de deal is dat Google de data van de fitnesstracker-fabrikant niet mag monetizen (er mag dus niet aan verdiend worden via gepersonaliseerde advertenties). Wellicht is dit een manier er toch geld aan te verdienen.