Automerk gebruikt 3.281 drones om logo boven Shanghai te laten zweven
Genesis, het luxe automerk van autofabrikant Hyundai, heeft 3.281 drones gebruikt om zijn logo boven de stad te laten verschijnen. De stad waar we het over hebben is Shanghai. Dit gebeurde 29 maart jongstleden, om te vieren dat het merk officieel in China aangekomen is.
De resultaten zijn vastgelegd in een YouTubevideo, die we voor de volledigheid aan dit bericht toegevoegd hebben. In het persbericht van het merk staat tevens dat met dit schouwspel een nieuw record gevestigd is. Het gaat om het Guinness World Record voor The Most Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) airborne simultaneously.
Genesis gebruikt drones
In de video laat het automerk zien wat er zoal nog meer mogelijk is wanneer je meer dan drieduizend drones de lucht in stuurt. Zo zien we bijvoorbeeld dat er ook een hand gepresenteerd kan worden, evenals wat auto’s. De meest opmerkelijke toevoeging moet toch wel dubbele helix zijn.
Het vorige bedrijf dat het hierboven genoemde Guinness World Record op z’n naam had staan, was Shenzhen Damoda Intelligent Control Technology. Dat bedrijf gebruikte 3.051 drones tijdens een presentatie op 20 september. In de onderstaande video zie je wat dat bedrijf allemaal in petto had voor ons.
Luxemerk is van Hyundai
Genesis is het luxemerk van de Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai. De naam verscheen voor het eerst ten tonele toen Hyundai een auto met die naam in 2004 op de markt bracht. Pas in 2015 werd besloten dat de lijn een eigen merklijn verdient, waardoor het dochtermerk dus uiteindelijk opgericht werd.
Grootste drone ter wereld gaat satellieten de ruimte in lanceren
De eerste auto onder de nieuwe merknaam was de Genesis G90, die in 2017 op de markt gebracht werd. De modellen van dit merk worden ontwikkeld en ontworpen in Duitsland, Zuid-Korea en de Verenigde Staten. De productie vindt echter in z’n geheel plaatst in Zuid-Korea, waar het moederbedrijf zijn hoofdkantoor heeft.