De onmenselijk snelle manier waarom je foto’s in Instagram Stories zet
Veel Instagram-gebruikers maken hun Story door er steeds één foto in te zetten. Er is echter een manier om dat véél sneller te doen.
Het ietwat massaal uploaden van foto’s in je Story op Instagram is niet nieuw. De feature werd al in 2018 uitgerold, maar we kunnen ons heel goed voorstellen dat je wellicht niet wist dat dit mogelijk was.
Een kind kan de was doen op Instagram
Waarschijnlijk weten ervaren gebruikers van Instagram al hoe dit proces in zijn werk gaat. Het begint feitelijk op dezelfde manier waarop je normaal gesproken een Story begint.
Eerst klik je op het +-symbooltje rechts bovenin het scherm, maar je kan er ook voor kiezen om op de blauwe plus op je profielfoto te klikken.
Hierna kies je voor Verhaal. Je komt nu op de pagina terecht waar je je foto’s kunt kiezen. Instagram helpt je met de volgorde door blauwe genummerde cirkels te tonen. Deze geven de volgorde aan van de foto’s in je Instagram Story.
Zorg ervoor dat die volgorde klopt (!), want later is dat niet meer te veranderen op Instagram.
Story aanmaken
Als je klaar bent met de selectie klik je op het pijltje rechts onderin het scherm. De foto die je als eerst hebt gekozen komt in beeld en kan natuurlijk bewerkt worden zoals je van Instagram gewend bent.
Als je een volgende foto wilt bewerken kies je simpelweg het plaatje in de carrousel onderaan het scherm. Mocht er iets mis gaan, kan je met het pijltje linksboven terug naar het selectiescherm. Let op: dan zijn al je edits wel verdwenen en moet je opnieuw beginnen.
Je Story is vervolgens klaar om gepost te worden! Klik hiervoor wederom op het pijltje rechtsonder in beeld. Dan krijg je het welbekende scherm met de deelopties. Deel je het met de hele wereld of alleen je vrienden, of stuur je het liever als een chatbericht?
Hoe dan ook: zo makkelijk is het dus om razendsnel een langere, toffe Story op Instagram te maken!
Hopelijk helpt het je ervaring op Instagram prettiger te maken, want wij hebben wel een paar puntjes van kritiek.
Betalen voor WhatsApp, Instagram en Facebook: waarom zou je?