KFC lanceert Tamagotchi in de vorm van een kipnugget
Als je dol bent op gefrituurde kip en gadgets heeft KFC-Spanje iets leuks voor je. De fastfoodketen lanceerde kortgeleden de Eduardochi, een Tamagotchi in de vorm van een nugget.
Gebruikers kunnen met Nugget Eduardo communiceren, hem voeren en hem zien opgroeien. Het is een soort digitaal huisdier dat je in leven moet houden, geïnspireerd op de Tamagotchi uit de jaren ’90. Net als de originele Tamagotchi heeft Eduardo voortdurend aandacht nodig.
De gadget heeft een retro-uitstraling en is voorzien van een eenvoudig digitaal scherm met vier knoppen. Het compacte apparaatje werkt op batterijen, dus als je het nuggethuisdier zat bent, kun je die er simpelweg uithalen.
Hoe kun je aan zo’n KFC Tamagotchi-nugget komen?
KFC springt op een goed moment in, de Tamagotchi is de afgelopen tijd weer trending. De Eduardochi is sinds 25 november verkrijgbaar via de Spaanse KFC-app en website. Ter gelegenheid van de lancering opende KFC zelfs een speciale pop-up store in Madrid, maar deze is inmiddels weer gesloten.
Als je binnenkort in Spanje bent, heb je geluk: de Tamagotchi-nugget is vanaf 3 december tijdelijk beschikbaar in alle KFC-restaurants in het land. Bij aankoop van een menu kunnen geïnteresseerden de nugget voor een extra €3,99 aanschaffen, zolang de voorraad strekt.
Ontstaan van het idee
Eduardo werd in 2021 een virale meme, toen mensen online allerlei alledaagse objecten van grappige Spaanse namen voorzagen. Een gefrituurde kipdrumstick kreeg toen de naam Eduardo. KFC vond dit kennelijk zo amusant dat de Eduardochi drie jaar later tot leven kwam. Dit keer in de vorm van een Tamagotchi
Overigens is de Eduardochi niet de eerste nuggetgadget. Vorig jaar lanceerde McDonald’s, ter ere van de 40e verjaardag van de kipnugget, een Tetris-spel in de vorm van een nugget.