Netflix en Disney Plus groter in Nederland, goed nieuws voor Fox Sports
Netflix en Disney Plus weten steeds meer mensen in Nederland te bereiken hun marktaandeel groeit. Dat geldt ook voor andere diensten.
Het is geen groot geheim dat Netflix al jarenlang de leider is in Nederland op het gebied van streamingdiensten. Dat is niet zo heel raar, aangezien het eigenlijk naast Videoland de enige grote streamingdienst is die al een tijd in ons land actief is. In 2019 zijn daar Disney Plus en Apple TV Plus bijgekomen en dit jaar was het de beurt aan Amazon Prime Video om de eerste stappen op Nederlands grondgebied te zetten.
Netflix is de grootste
Natuurlijk wordt er ook onderzoek gedaan naar alle streamingdiensten en hun marktaandeel. Daaruit blijkt dat alle diensten flink aan het groeien zijn, zelfs Netflix dat al jaren actief is. 40 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een abonnement op de streamingdienst. 6 procent zegt bovendien dat ze binnen een half jaar lid worden van de rode N.
Ook Disney Plus mag een groei verwachten van hetzelfde kaliber. Hoewel de precieze cijfers niet bekend zijn gemaakt door Telecompaper, blijkt dat 16 procent zowel een Disney Plus als Netflix-abonnement heeft. Overigens is Disney Plus niet de enige dienst die extra naast Netflix erbij wordt genomen. Ook Videoland is voor mensen een interessante optie als tweede streamingdienst.
Goed nieuws voor Fox Sports
Ook is er naast Netflix nog een andere dienst die het aantal abonnees ziet oplopen. Fox Sports weet te groeien in het aantal gebruikers dat een abonnement afneemt. Dat kan twee oorzaken hebben. Natuurlijk kan het zo zijn dat het aantal abonnees vooraf is afgenomen, toen bekend werd dat het voetbalseizoen niet afgemaakt zou worden. Datzelfde kan ook weer de toename verklaren. Doordat alle wedstrijden met geen of beperkt publiek worden gespeeld, moeten mensen op televisie kijken in plaats van in het stadion.