Deze nieuwe Netflix-serie wordt online helemaal kapotgemaakt
Er staan genoeg pareltjes op Netflix, maar sommige series zijn gewoon troep. Een nieuwe serie op het platform krijgt de wind van voren.
Bij Netflix gaat kwantiteit regelmatig boven kwaliteit. De streamingdienst voegt ontzettend veel content toe, wat natuurlijk fijn is, maar niet alles is de moeite waard. Het betekent dat er regelmatig ook nieuwe troep wordt toegevoegd wat natuurlijk zonde is. Het nieuwe jaar is nog net begonnen, maar nu lijkt de streamingdienst al een kanshebber te hebben geleverd voor de slechtste serie van het jaar.
Hype House op Netflix
In de populariteitslijst van de Amerikaanse Netflix-gebruikers is nu Hype House te vinden. Hoewel de naam van de serie iets anders doet vermoeden, lijkt dit echt geen hype te worden. De Amerikaanse serie wordt compleet afgemaakt op het internet. Als je de beschrijving van de titel leest is dat ook niet zo heel verwonderlijk.
Netflix beschrijft de titel zelf als volgt: “Volg de meest spraakmakende sterren van social media en zie hoe ze omgaan met liefde, roem en vriendschap, terwijl ze samen content maken en samenwonen.” Precies, dit op Netflix kijken klinkt echt als een marteling voor je ogen en brein. Tijd die je nooit meer terugkijkt. Sterker nog, met deze beschrijving klinkt zelfs Temptation Island als een kwalitatief topprogramma dat alle tv-prijzen hoort te winnen.
Compleet afgemaakt
Op Rotten Tomatoes wagen recensenten zich geen eens aan een beoordeling. Zij kunnen hen tijd waarschijnlijk beter besteden aan andere zaken. Gelukkig is er wel een publieksscore van mensen die ervan houden om zichzelf te martelen op Netflix. Schrik niet: de titel scoort een schamele 7 procent. “Geweldige shows worden gecanceld voor… dit?” en “Niemand wil dit, maak alsjeblieft niet meer”, zijn de reacties op het platform. Het liefst zouden de gebruikers zelf met tomaten willen smijten naar de makers.
Op IMDb zijn de reacties op de. Netflix-serie niet veel beter. Daar scoort de serie een 2,4 uit 10 na ruim 2.000 beoordelingen. Iemand daar nam zelfs de tijd om er uitgebreid over te schrijven. “Deze serie gaat over influencers die vertellen hoe moeilijk het is om beroemd te zijn. Ten eerste zijn zij geen beroemdheden, dus waarom doen ze alsof ze het zijn? Ten tweede doen deze mensen alles voor aandacht, dus doe nou niet alsof je dat niet wil. Als bekendheid echt iets doet met je geestelijke gezondheid, wat ik snap, waarom stop je er dan niet mee en zoek je een echte baan?”
Voor de mensen die desondanks dit gedrocht toch nog willen zien. Het staat nu op Netflix.