Netflix en Microsoft werken samen om jou reclame te tonen
Netflix biedt heel veel content aan op zijn streamingdienst, maar daar moet je wel redelijk wat voor betalen. Dat kan goedkoper. Daarvoor werkt het bedrijf nu samen met Microsoft, zodat je straks een goedkoper abonnement kunt afsluiten. Je krijgt dan wel reclame te zien, maar dat is een concessie die je doet op dat moment.
De videostreamingdienst wil heel graag duidelijk maken dat het nieuwe abonnement een aanvulling wordt. Je kunt als gebruiker dus kiezen voor een goedkoper abonnement, maar dan krijg je wel reclame te zien. Het is niet zo dat bestaande abonnees nu opeens overal advertenties te zien gaan krijgen.
Netflix werkt samen met Microsoft
Op moment van schrijven is helaas nog niet duidelijk hoeveel zo’n nieuw abonnement gaat kosten. Maar dat het nieuwe abonnement eraan komt, staat zo vast als een huis. Netflix moet ook wel, want bij de laatste meting bleek het bedrijf klanten te verliezen. Dat was voor het eerst in ongeveer tien jaar tijd.
Op de maandprijs moeten we dus nog even wachten, maar ondertussen maakt Netflix bekend Microsoft als advertentiepartner te hebben uitgekozen. De samenwerking bevindt zich nog in een vroeg stadium, waardoor er weinig details bekend zijn. Op een later moment maakt het bedrijf hier meer over bekend.
Om hoeveel gebruikers ging het ook alweer?
Tijdens de bespreking van de laatste kwartaalcijfers kwam naar buiten dat Netflix zo’n 200.000 abonnees verloren had. En dat terwijl analisten hadden verwacht dat het bedrijf er juist 2,5 miljoen bij zou schrijven. Dat was dus een flinke domper, waardoor de onderneming vlak daarna mensen op straat moest zetten.
Verder heeft Netflix zich altijd verzet tegen het idee van reclame op zijn dienst. De CEO maakte er zelfs een heikel punt van. Maar de wereld verandert en de markt ook, en om te kunnen overleven moet Netflix meebewegen. Het nieuwe abonnement moet voor het einde van het jaar beschikbaar zijn als optie.