Nothing komt met een goedkope AirPods Pro-killer
Nothing komt binnenkort met de Ear 1 earbuds. De oortjes hebben een Airpods Pro-functie maar zijn veel betaalbaarder dan de Apple-variant.
De naam Nothing doet je waarschijnlijk nog geen belletje rinkelen, maar als het aan Carl Pei ligt moet daar verandering in komen. Hij was eerder al een van de oprichters van smartphonemerk OnePlus en gaat met Nothing opnieuw voor zichzelf aan de slag. Als eerste komt hij met earbuds met de toepasselijke naam Nothing Ear 1. De oortjes lijken de concurrentie aan te gaan met de AirPods Pro.
Nothing gaat de concurrentie aan met de AirPods Pro
Hoewel de Nothing de nieuwe oordoppen pas op 27 juli presenteert, heeft Pei nu al wat features van de nieuwe earbuds uit de doeken gedaan tegen TechCrunch en die zijn veelbelovend. De Ear 1 krijgt active noise cancellation en heeft daarnaast ook drie microfoons aan boord. Met de active noise cancellation gaat het de concurrentie aan met de AirPods Pro die dezelfde feature hebben.
Toch is er enorm verschil met de AirPods. De oortjes van Nothing zijn veel goedkoper dan het product van Apple. De Ear 1 gaat 99 euro kosten, terwijl de AirPods Pro verkrijgbaar zijn bij verschillende winkels voor ongeveer 200 euro. Bij Apple zelf kosten ze zelfs 279 euro.
Midrange earbuds hebben steeds vaker active noise cancellation. Zo hebben Amazon en Soundcore ook al oortjes met de feature. Recent kwam daar ook nog Sennheiser bij, die met een betaalbaar model ook nieuwe klanten hoopt binnen te halen.
Nothing wil verder groeien
In het interview vertelde Pei nog veel meer interessante dingen. Een daarvan is dat waarom hij het merk Essential heeft geregistreerd. “Voor Nothing was Essential een van de namen die uit een brainstormsessie kwam, dus daarom hebben we het geregistreerd. We hebben er echter geen plannen mee.”
De Ear 1 is slechts het begin voor Nothing. Het bedrijf wil een eigen ecosysteem van elektronische producten ontwikkelen. Wellicht zien we binnenkort dan ook telefoons en tablets van het merk verschijnen. Maar goed, laten we eerst kijken of de oortjes van het merk net zo’n succes worden als de AirPods Pro van Apple. De ingrediënten zijn al aanwezig.