NS blundert met adventskalender: toch geen privéchef aan huis
De NS heeft een blunder begaan met een online adventskalender. Zo'n zesduizend mensen ontvingen ten onrechte een mail dat ze een privéchef aan huis hadden gewonnen.
NS biedt deze maand vanwege de feestdagen een digitale adventskalender aan. Mensen die meedoen kunnen verschillende prijzen winnen: van kopjes koffie tot kersttruien en dus een privéchef die bij je thuis een vijfgangendiner komt koken. Die laatste prijs is er niet zomaar een: het zou gaan om een diner ter waarde van 1096,26 euro.
Zo’n zesduizend mensen die meededen aan de ‘Wintercity’-actie van het spoorwegbedrijf ontvingen zaterdagochtend een mail dat ze de privéchef aan huis hadden gewonnen. Naast dat de chef thuis voor de mensen zou gaan koken, zou afwassen ook niet nodig zijn. Het diner werd geheel met bestek en servies georganiseerd.
Fout zat in mail van de NS
Mensen die meedoen aan de ‘Wintercity’-actie van NS kunnen dagelijks prijzen winnen. Mensen die zaterdagochtend het vakje van die dag openden, kregen een gratis reisgidsapp, schrijft het AD. De fout zat in de bevestigingsmail die ze vervolgens kregen. Daarin stond namelijk dat ze niet de app hadden gewonnen, maar de privéchef aan huis.
De NOS schrijft dat de mail niet naar de zesduizend mensen moest gaan, maar slechts naar één winnaar. “Er had een bevestigingsmail verstuurd moeten worden voor deelname aan de actie van de dag daarvoor. Maar door een technische fout werd de prijsmail over de privékok naar 6000 adressen verstuurd”, zegt een woordvoerder van NS tegen de nieuwsomroep.
NS maakte eerder al vergelijkbare fout
Het lijkt erop dat mensen die de mail ten onrechte kregen, het moeten doen met een excuusmail die ze inmiddels hebben gekregen van de NS. Volgens de NOS stellen mensen op het NS-reizigersforum voor dat de spoorwegmaatschappij een excuusdiner organiseert, bijvoorbeeld met lange tafels op Utrecht Centraal. De NS zegt daar geen plannen voor de te hebben.
Volgens de NOS ging het vorig jaar ook al mis met de actie. Toen kregen duizenden mensen een mail van NS waardoor ze dachten dat ze een gratis overnachting hadden gewonnen. De woordvoerder van de spoorwegorganisatie erkent dat er toen ook iets misging, “maar hoe dat precies zit, weet ik niet”.
Dit gadget is ideaal voor mensen met te veel foto’s op hun smartphone