[PREVIEW] WWE 2K20: Content is King, gameplay is soepeler

Games Jelle van Es 14 okt 2019
Leestijd: 3 minuten

Een aantal jaar geleden ging uitgever THQ failliet. Als gevolg daarvan kwam de WWE-licentie bij uitgever 2K Games terecht. Zij hebben een paar goede games gemaakt, maar ook een paar missers. Met WWE 2K20 lijkt het begin voor de toekomst te worden gemaakt.

Zo wordt in deze game afscheid genomen van de Japanse ontwikkelaar Yuke’s. De ontwikkeling wordt nu gedaan door Visual Concept, de ontwikkelaar van de NBA 2K-serie. Er is echter een nieuwe studio voor de ontwikkeling van WWE 2K20 opgericht in Los Angeles. En van daaruit worden er grote stappen genomen in het ontwikkelproces. Wij kregen onlangs de kans om met de game aan de slag te gaan. Dit zijn daarbij de opvallende punten.

2K Showcase is tof

Het eerste dat opviel tijdens het spelen, is dat WWE 2K20 heel wat content kent om in je eentje te beleven. Zo heb je een 2K Showcase, die draait om de opkomst van het vrouwen worstelen. Daarbij heb je de mogelijkheid om heel wat wedstrijden na te spelen. Het is in die wedstrijden zaak dat je het op de juiste manier naspeelt. Op meerdere momenten moet je dan een speciale aanval inzetten. Ook praten de verschillende Diva’s, zo heten de vrouwelijke worstelaars, je tussen de wedstrijden bij en krijg je heel wat archief materiaal. Eén potje heb ik hierin kunnen spelen en dat was goed uitgewerkt.

Ook veel andere content in WWE 2K20

En eigenlijk is de 2K Showcase maar het topje van de ijsberg. Ook heb je een Roman Reigns Tower, waarin je gevechten naspeelt van de coverstar van dit jaar. Tussen de gevechten door vertelt hij daar over. Het fijne aan deze gevechten is dat je ze op je eigen manier mag gaan voltooien. Op die manier heb je net wat meer vrijheid in de gevechten. Hierboven krijg je nog de MyCareer-modus waarbij je met je eigen worstelaar aan de slag kunt gaan en daar een carrière mee opbouwt. En dan heb je ook nog Universe, waarbij je een soort van competitie beleeft. Kortom, genoeg content om in te duiken.

Gameplay lijkt iets soepeler

Nog altijd voelt WWE 2K20 een klein beetje lomp aan, maar dat is altijd al zo geweest. Toch lopen de animaties net iets soepeler en is het moment waarop je kunt counteren nu ook beter in de animatieflow te lezen. Bij het vorige deel moest ik echt kijken naar de pop-up van de counterknop, nu kon ik in de speelsessie veel beter timen. Ook is het geen enkele keer voorgekomen dat ik per ongeluk de scheidsrechter een beuk gaf en is tot slot het klimmen op de touwen om vervolgens van daaruit op de tegenstander te springen een stuk fijner.

Soepel knokken (Afbeelding: 2K Games)

Laadtijden vallen mee

Een ander interessant punt die tijdens de speelsessie in positieve zin opviel was de laadtijden. Ik heb de game op een Xbox One gespeeld en hoefde eigenlijk niet zo gek lang te wachten totdat ik met mijn potje kon beginnen. En als ik eenmaal in de game zat, was het overslaan van de introscene van de verschillende WWE Superstars ook makkelijk over te slaan. Op die manier heb je dus meer tijd om echt te knokken.

Het opkomen van je WWE-helden gaat sneller (Bron: 2K Games)

Commentaar van WWE 2K20 smaakt naar meer

Tot slot was het commentaar van de game opvallend goed. Volgens de ontwikkelaar zijn er maar liefst 20.000 nieuwe dialooglijnen in de game opgenomen. Bovendien had ik het gevoel dat tijdens de gevechten veel beter werd verwezen naar verschillende historische gevechten en feiten. Tijdens een gevecht met Randy Orton en Jinder Mahal werd verwezen naar het gevecht dat de twee in het verleden uitvochten voor de wereldtitel. Op die manier kun je ook nog wat van de geschiedenis leren.

https://www.youtube.com/watch?v=Azfq3jnMf-w

WWE 2K20 verschijnt op 22 oktober en is dan beschikbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen