Dit zijn de meest voorkomende problemen op Netflix en zo los je ze op
Netflix stelt, buiten de prijsverhogingen, weinig teleur. De streamingdienst der streamingdiensten heeft een catalogus met geweldige titels en een fijne app voor smart tv’s en smartphones. Maar ook Netflix is niet altijd perfect. Foutmeldingen komen namelijk vaker voor dan je lief hebt.
Het kijken van een goede Netflix-titel is het momentje van rust op een drukke dag. Je gaat ervoor zitten en zoekt je favoriete film of serie op. Plots krijg je een foutmelding en kan je de filmavond wel op je buik schrijven. Of toch niet? Veel errors kun je makkelijk zelf oplossen.
@wantnl Actieknop iPhone 15 is 🔥#actionbu #iphone15promax #iphone #apple #techtok
Foutmelding op Netflix? Deze 7 los je makkelijk weer op
Wij laten je zien hoe je de meest voorkomende foutmeldingen op Netflix makkelijk en snel oplost. De meeste heb je al gefikst door een simpele reset, dus moeilijk is het zeker niet. Mocht jouw oplossing er niet tussen staan, dan kun je het helpcentrum van Netflix raadplegen voor extra tips.
1# Error 100 – ‘We kunnen de Netflix-service niet bereiken’
Soms kan er een foutcode op je tv verschijnen als je de Netflix-app opstart. Dit kan ervoor zorgen dat je de app niet kunt gebruiken. Het is een veelvoorkomende storing bij smart tv’s. Als je problemen ondervindt, kun je proberen om een paar dingen te doen om het op te lossen.
Start de app eerst opnieuw op. Als je de fout niet meer ziet, is het probleem opgelost. Helpt dit niet, dan kun je nog een harde reset proberen. Zorg ervoor dat de smart tv is losgekoppeld van het stopcontact voor de reset. Wacht een minuut voordat je jouw smart tv op het stopcontact aansluit. Start het apparaat opnieuw op en open de Netflix-app opnieuw om het te testen.
#2 Error 0041 – ‘Probeer het later opnieuw’
Deze foutmelding krijg je meestal als er iets mis is met de verbinding. Om het op te lossen, kun je proberen om je televisie en internet router opnieuw op te starten.
Hierbij is het belangrijk dat je beide apparaten eerst uitschakelt. Start daarna eerst de internetrouter op en wacht een paar minuten totdat hij opnieuw is opgestart. Zodra je internetverbinding werkt, schakel je de televisie weer in en maak je verbinding met wifi. Open de Netflix-app en het probleem zou opgelost moeten zijn.
#3 Error AIP-705 – ‘We ondervinden momenteel problemen bij het afspelen van deze titel’
Je bent op de bank geploft en wil je favoriete film of serie starten. En ineens krijg je deze melding. Dat is heel vervelend, want het kan komen door slechte wifi of beschadigde gegevens. Probeer deze opties om het probleem op te lossen.
Meld je af bij de Netflix-app en schakel je televisie uit. Start opnieuw op en meld je weer aan bij de Netflix-app om deze te testen. Als dit niet lukt, kun je proberen om nog een keer de televisie uit te schakelen. Zorg ervoor dat je hem gedurende één minuut loskoppelt van het stopcontact om deze hard te resetten. Start je apparaat opnieuw op en open de Netflix-app.
#4 Error NQM.407 – ‘Je Netflix-account is tijdelijk geblokkeerd vanwege een probleem met je vorige betaling’
Dit is een veel voorkomende foutmelding. Vooral met de verandering van de servicevoorwaarden. Gebruikers ontvangen dit bericht als er iets misgaat met de betaling voor je Netflix-account. Dit kan gebeuren als de bank de transactie niet goedkeurt, de betaalmethode niet meer geldig is of als de creditcardgegevens in de app niet kloppen.
Om het te fiksen druk je op de foutmelding. Meld je aan bij de webpagina. Werk vervolgens de gegevens van je betaalmethode bij. Zodra dit is gebeurd, sluit je de webpagina en open je de app opnieuw. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
#5 Error UI.120 – ‘Er is een fout opgetreden’
Deze fout wordt vaak veroorzaakt doordat je televisie niet goed synchroniseert met de Netflix-app. Dit kan je oplossen met een harde reset.
Schakel je televisie uit en haal de stekker van je smart tv uit het stopcontact. Wacht een minuut en sluit de smart tv weer aan. Wacht tot de wifi opnieuw is opgestart en controleer de Netflix-app om te zien of het heeft gewerkt.
#6 Error 11800 – ‘Je kunt deze titel niet meer offline bekijken’
Apple-gebruikers moeten bij deze melding extra goed opletten. Hij is namelijk uniek voor Apple- en iOS-toestellen. Het kan komen door een verbindingsprobleem, beschadigde gegevens die de app belemmeren of het gebruik van een verouderde versie van de Netflix-app.
Voor Apple-smartphones kun je proberen om het toestel opnieuw op te starten. Smart tv’s kun je het beste resetten op dezelfde manier als bij error UI.120. Controleer ook of je de nieuwste versie van de Netflix-app gebruikt in de App Store. Is dit niet zo, dan moet je hem even bijwerken.
#7 Error 0013 – ‘Sorry, we konden de Netflix-service niet bereiken’
Met deze foutmelding krijgen Android-gebruikers veel te maken. De error kan willekeurig opduiken tijdens het kijken van een titel. Dit kan komen doordat je apparaat zichzelf moet vernieuwen.
Check voordat je iets doet of je wel andere titels kan bekijken. Als het probleem aanhoudt, weet je dat het probleem niet bij één film of serie voorkomt. Start je Android-apparaat opnieuw op. Open de Netflix-app om te zien of het heeft gewerkt.
Mocht dit niet werken, dan kun je nog proberen om de cachegegevens van de app te wissen. Ga daarvoor naar de instellingen van je Android-apparaat. Navigeer naar de pagina voor app-beheer. Zoek naar de Netflix-app en druk op ‘Cache wissen’. Open nu weer de Netflix-app en kijk of het probleem is opgelost.
Netflix, Apple TV+ en Disney+ worden duur: zo zeg jij je abonnement op diensten op