Je hebt nu twee weken de tijd voor refunds op de PlayStation Store
Games digitaal aanschaffen kent een hoop voordelen. Je hoeft niet te wachten totdat de postbode bij je huis is en je hoeft niet bang te zijn dat je Blu-Ray disc er aan gaat. Tegelijkertijd zijn er ook nadelen in de vorm van dat de prijzen op een platform als de PlayStation Store hoog zijn en je soms een fout maakt met de aankoop van de game. In die laatste categorie komt Sony nu met een versoepeling van zijn voorwaarden op de PlayStation Store. Je krijgt nu namelijk 14 dagen de tijd om je geld via een refund terug te vragen.
Krijg je geld terug bij de PlayStation Store
Aan de nieuwe refund mogelijkheden zitten overigens wel wat haken en ogen. Je kunt bijvoorbeeld geen geld terug krijgen als je een game niet leuk vindt. Je komt enkel in aanmerking als je een product hebt gekocht, maar nog niet hebt geïnstalleerd of gedownload. Het gaat zodoende enkel op bij de momenten waarop je een fout maakt of wanneer iemand anders op jouw PlayStation per ongeluk iets aanschaft. Iets wat nog wel eens voorkomt wanneer je je kinderen op je PlayStation laat spelen.
Daarnaast moet je nog wel wat moeite doen om je geld terug te krijgen. Er gaat geen optie in de PlayStation Store zelf komen om het op te lossen. Je moet echt contact op nemen met de customer service en daar je geld terug krijgen. Dat geld wordt daarbij overigens enkel toegevoegd aan je PlayStation-portemonnee. Het wordt dus niet teruggeboekt op je PayPal-account of je creditcard. Je zult er uiteindelijk dan iets anders voor moeten gaan kopen. Maar toch, als je per ongeluk in de fout gaat, dan is niet alles verloren en is het fijn dat Sony deze aanpassing maakt.
Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.