Duurzaam en ongelofelijk vet: de nieuwe koptelefoon van Skullcandy
Het audiomerk Skullcandy wil consumenten meer inzicht geven op de impact op het milieu die het met zijn producten heeft. Transparantie, dat is de focus van het hele verhaal. Iets waar overduidelijk een ongelofelijk vette koptelefoon bij hoort.
Het initiatief krijgt door middel van de Transparency Series vorm. Hiermee tovert Skullcandy bestaande modellen in één klap om tot imposante transparante koptelefoons. Goed voor het milieu en ook nog eens een lust voor het oog, als je het ons vraagt.
Transparantie is alles in nieuwe Skullcandy-serie
De zero’s zijn terug en in het geval van Skullcandy is dat iets om enthousiast over te zijn. Het bekende audiomerk tilt zijn populaire koptelefoon en oordopjes in een transparant jasje. Het gaat om de Hesh Evo en de Jib True 2 Wireless. Waar die eerste voorzien is van een helder blauw ontwerp, is de tweede in het klassiek groen te bewonderen. Klassiek, omdat vooral de oordopjes uit het jaar 2000 komen rollen. Heerlijk!
De producten ogen heel nostalgisch, maar het idee erachter is kneiter modern. Via deze weg wil Skullcandy namelijk dolgraag aan de consument laten zien wat de impact op het milieu de producten hebben. Iets waar het hulp uit ons eigen koude kikkerlandje voor nodig heeft.
Nederlands tintje
De hulp is afkomstig van het Nederlandse bedrijf EcoChain. Dit is de partij die ervoor kan zorgen dat de CO2-uitstoot van Skullcandy in kaart wordt gebracht. Niet alleen om het openbaar te maken, maar ook om het zoveel mogelijk te minimaliseren. Zo concludeert het bedrijf bijvoorbeeld dat de uitstoot van de Hesh Evo 12,14 kg en dat van de Jib True 2 Wireless 5,7 kg is.
Op de website van Skullcandy is dergelijke informatie overzichtelijk weergegeven. Benieuwd hoe dat er precies uitziet? Via deze link kom je op de website van het bedrijf terecht.
Wat doet Skullcandy allemaal?
We hebben dus een iets duidelijker beeld van wat Skullcandy doet om zijn CO2-uitstoot zo veel mogelijk te beperken. Het belangrijkste punt is dat het bedrijf naar eigen zeggen zijn producten voortdurend innoveert.
Daarbij gebruikt het bijvoorbeeld verpakkingen die van 100% gerecycled materiaal gemaakt zijn. Het laat consumenten ook hun oude producten terugsturen, waardoor de onderdelen ook weer voor nieuwe producten gebruikt kunnen worden. Als kers op de taart draagt het bedrijf een Carbon Checkout-programma aan. Hiermee is het voor diezelfde consumenten mogelijk om de bezorging van zijn producten zo klimaatneutraal mogelijk thuis te krijgen.
Goed voor het milieu is natuurlijk altijd fijn, maar de tijd heeft ons geleerd dat consumenten vooral hele vette producten willen. Het moet je smaak zijn, maar wat ons betreft combineert de Transparency Series het beste van beide werelden.