Sonos stelt producten uit en komt met goedmakertje voor klanten

Audio Sebastien Hoek 8 aug 2024
Leestijd: 2 minuten

Sonos heeft zich met de komst van de nieuwe app veel problemen op de hals gehaald. Daardoor stelt het bedrijf twee productlanceringen uit.

Wie helemaal in het Sonos ecosysteem zit, zal het niet ontgaan zijn dat sinds mei de app niet naar behoren functioneert. Het koppelen van apparaten ging stroef en sommige geliefde functies verdwenen zelfs uit de app.

Sindsdien is Sonos bezig om alle ellende te herstellen om de klanten zo snel mogelijk weer een goedwerkende app te geven. Ze zetten alles op alles en stellen er zelfs twee grote productlanceringen voor uit.

Sonos maakt mea culpa

Dat Sonos een grote fout heeft gemaakt, zien ze zelf ook in. Eerder maakte CEO Patrick Spence als zijn excuses in het openbaar. Tijdens de presentatie van de laatste kwartaalcijfers trekt hij opnieuw het boetekleed aan en stelt dat zijn streven naar snelheid averechts heeft gewerkt. Daardoor werden hardnekkige bugs niet eerder opgemerkt in de testfase.

Spence belooft naast het oplossen van de problemen met de app te komen met een compensatie voor zijn klanten. Zo komt Sonos de komende maanden met meerdere kortingsacties en programma’s om hun klanten te ondersteunen en te bedanken voor hun loyaliteit. Het doel van Sonos is de ontevredenheid omzetten naar vreugde.

Sonos staat voor wanhopige keuze omtrent zijn app
(Afbeelding: Sonos)

Twee producten uitgesteld, één overschaduwd

Een van de twee producten die worden uitgesteld is waarschijnlijk de Sonos ‘Lasso’. Zoals we eerder al wisten te melden is dit de meest Nederlandse Sonos speaker ooit. De technologie die in de speakers zit verwerkt is uitgevonden door twee Nederlanders uit Delft.

Wat het andere product is dat het Amerikaanse bedrijf gaat uitstellen is nog niet bekend. Wellicht waren ze van plan om een nieuwe soundbar op de markt te brengen. Beide producten hadden in kwartaal vier van dit jaar moeten verschijnen.

Een ander product dat dit jaar is uitgebracht door het Amerikaanse bedrijf is de Sonos Ace. Het product doet het boven verwachting goed. Al heeft Patrick Spence wel het idee dat de lancering van de Sonos Ace overschaduwd wordt door de problemen met de app.

Sonos maakte eerder al bekend dat ze elke twee weken met een nieuwe herstelupdate komen voor hun app. De updates zijn voorlopig gepland tot en met oktober. In de komende periode zullen een aantal oude functies weer terugkeren en nieuwe functies worden toegevoegd. Hopelijk test Sonos deze updates nauwkeuriger, want haastige spoed is zelden goed.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste wat tech en culture te bieden heeft 🚀

De laatste ontwikkelingen iedere vrijdag in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Onderwerpen