T-Mobile onderzoekt netwerkproblemen iPhone 8 en iPhone X
Klanten van T-Mobile met een iPhone 8 (Plus) en iPhone X zijn mogelijk slecht bereikbaar. De provider onderzoekt netwerkproblemen die ontstaan met Apple’s nieuwste smartphones. Klanten klagen over wegvallende gesprekken en onderbrekingen in mobiele data.
De provider zegt in een statement op zijn forum dat er samen met Apple naar een oplossing gezocht wordt. Klanten die getroffen zijn, worden gecompenseerd en krijgen hun abonnementsgeld terug.
Probleem bij iPhone 8 (Plus) en iPhone X
Aanvankelijk waren er alleen klachten van iPhone 8 (Plus)-bezitters. Nu de iPhone X verkrijgbaar is klagen ook gebruikers van een iPhone X over netwerkproblemen. De provider zegt die klachten ook te onderzoeken. Het probleem lijkt niet alle gebruikers te treffen, maar komt alleen bij T-Mobile voor. Een aantal gebruikers zegt dat de problemen met een simkaart van een andere provider niet merkbaar zijn.
Wat het probleem veroorzaakt is nog onduidelijk. Het kan iets te maken heeft met de verschillen tussen Intel- en Qualcomm modems in de nieuwe iPhones. Apple gebruikt modems van twee leveranciers en mogelijk treedt bij een van de twee een probleem met het netwerk van T-Mobile op. Dit verklaart ook waarom niet alle klanten getroffen zijn.
T-Mobile compenseert getroffen gebruikers
T-Mobile zegt alle getroffen gebruikers te compenseren. Zodra het probleem opgelost is, zal het abonnementsgeld voor de tijd waarin de netwerkproblemen zich hebben voorgedaan gecrediteerd worden. Klanten moeten wel een case aan laten maken, zodat de precieze datum vastgelegd kan worden. Een case kan via de klantenservice aangemaakt worden.
Abonnees met een GO-abonnement, kunnen na het aanmaken van een case ook tijdelijk kosteloos het Unlimited-abonnement gebruiken. Zo kunnen ze bellen via WhatsApp of FaceTime Audio zonder dat dit ten koste gaat van hun gebruikelijke databundel.