Verborgen parel La Casa de Papel-maker is een van de best bekeken Netflix-films ooit
Hoewel er bijna geen enkele vorm van marketing aan is besteed, weet de Spaanse thriller Nowhere Netflix te veroveren. De film van de maker van La Casa de Papel, Albert Pintó, is zelfs zo’n hit dat hij behoort tot een van de meest bekeken niet-Engelse films die het platform ooit heeft gehad.
Hoewel titels als Extraction en Red Notice tot de bekendste films op Netflix behoren, staat de streamingdienst ook vol met verborgen parels die de harten van abonnees veroveren. Nowhere is daar het meest recente voorbeeld van.
Maak kennis met de Netflix-film Nowhere van de maker van La Casa de Papel
Nowhere is een Spaanstalige Netflix-film die wordt beschreven als een survival drama. Het speelt zich voornamelijk op zee af en richt zich op een zwangere vrouw die haar land probeert te ontvluchten door zich te verstoppen in een container.
Ze heeft alles achtergelaten vanwege een meedogenloos regime dat haar land heeft overgenomen en haar heeft gescheiden van haar man. Maar zodra een storm het schip waarin ze zich verstopt, raakt, moet ze er alles aan doen om te overleven en haar ongeboren kind te beschermen.
Het is de eerste film van het uit Madrid afkomstige Rock & Ruz, maar de derde film van regisseur Albert Pintó. Hij heeft eerder samengewerkt met Netflix voor titels als La Casa de Papel en Sky Rojo.
La Casa de Papel-maker heeft een keiharde hit
Voor een eerste film heeft studio Rock & Ruz het goed voor elkaar, zo laten de gegevens van Netflix zien. Niet alleen is Nowhere de best bekeken niet-Engelse film van heel 2023, maar behoort hij na twee maanden ook tot de best bekeken niet-Engelse films ooit op de streamingdienst.
Cijfers van begin deze week tonen aan dat de film in de eerste 91 dagen bijna 78 miljoen keer is bekeken. De enige Netflix-titels die daaraan kunnen tippen zijn Troll (met 103 miljoen weergaven) en The Platform (ruim 82 miljoen weergaven).
De best bekeken Netflix-films aller tijden
Dergelijk nieuws is natuurlijk altijd leuk, maar zonder cijfers heb ik geen idee waar ik het over heb. Daarom een handig overzicht van de best bekeken titels aller tijden, inclusief cijfers natuurlijk.
Onderstaande informatie is afkomstig van Netflix:
- Red Notice | 230.900.000 weergaven
- Don’t Look Up | 171.400.000 weergaven
- The Adam Project | 157.600.000 weergaven
- Bird Box | 157.400.000 weergaven
- The Gray Man | 139.300.000 weergaven
- We Can Be Heroes | 137.300.000 weergaven
- The Mother | 136.400.000 weergaven
- Glass Onion: A Knives Out Mystery | 136.300.000 weergaven
- Extraction | 135.700.000 weergaven
- Extraction 2 | 134.900.000 weergaven
Natuurlijk is de 77 miljoen van Nowhere aanzienlijk minder dan de titels hierboven. Maar als je kijkt naar de marketing die bovenstaande films hebben gekregen en de bekende bekkies die ervoor gebruikt zijn, is het resultaat van de Spaanse Netflix-film bijzonder indrukwekkend te noemen.
Niet-Engelse parels op de streamingdienst
Dat komt echter pas echt naar voren als je Nowhere gaat vergelijken met films uit zijn eigen categorie. Baseer je de lijst met best bekeken films alleen op niet-Engelse titels, dan ziet de top 10 er een stuk anders uit.
@wantnl Nothing heeft schijt en dropt iMessage op Android #imessage #android #iphone #nothing #nothingphone2 #technieuws #techtok
Onderstaande gegevens zijn afkomstig van Netflix:
- Troll | 103.000.000 weergaven
- The Platform | 129.700.000 weergaven
- Nowhere | 77.900.000 weergaven
- Through My Window | 61.100.000 weergaven
- AKA | 60.900.000 weergaven
- Blood Red Sky | 60.900.000 weergaven
- My Name Is Vendetta | 56.400.000 weergaven
- Black Crab | 53.900.000 weergaven
- All Quiet on the Western Front | 52.100.000 weergaven
- Below Zero | 48.600.000 weergaven
In vergelijking met alle andere niet-Engelstalige films die Netflix rijk is, scoort de titel van La Casa de Papel-maker Pintó dusdanig goed dat het op dit moment de nummer drie positie geniet. Pittig lekker.
Chromecast maakt optimaal gebruik van meesterlijk gratis antwoord op Netflix