Viaplay en Talpa brengen Formule 1 gratis naar tv (soort van)
Met ingang van 5 april tovert Talpa SBS 9 om tot Viaplay TV. De zender zal een selectie aan Nederlandse content uitzenden, in combinatie met de sportevenementen die bij Viaplay te zien zijn. De eerste uitzending: de tweede vrije training van de Formule 1 van Japan.
Het gaat alles behalve lekker met Viaplay. De streamingdienst verliest langzaam maar zeker steeds meer abonnees, waardoor het financieel gezien niet zo gaat als gepland in Nederland. Daarom slaat het nu de handen in een met Talpa om de Nederlandse sportfan beter te kunnen bedienen.
De samenwerking tussen de twee partijen zorgt ervoor dat SBS 9, met ingang van 5 april 2024, verder door het leven gaat als Viaplay TV. En daar kijken Nederlandse sportfans naast de Nederlandse content van Talpa dus ook naar bepaalde sportevenementen van Viaplay. Maar hoe zit het met de Formule 1?
SBS 9 wordt Viaplay TV: hoe zit het met de Formule 1?
Viaplay TV wordt een verlengstuk van de streamingdienst en tegelijkertijd een marketingmiddel om meer mensen te kunnen bereiken. Een selectie aan live sportevenementen wordt uitgezonden op de zender om de kijker, met een beetje geluk, te laten verkassen naar de dienst zelf.
De Formule 1 is gratis te zien, maar dan wel in beperkte vorm en met een groot nadeel. Waar de Grand Prix van Japan deze week om 07:00 uur gereden wordt op zondag, zal Viaplay TV de race pas om 13:00 uur volledig uitzenden. Daarentegen wordt de tweede vrije training wel weer volledig live uitgezonden én worden we in april voorzien van hoogtepunten van de race in China.
Naast de Formule 1 komt Viaplay TV ook met verschillende wedstrijden uit de Premier League. Daarnaast zal het de PDC Premier League Darts live vanuit Rotterdam uitzenden.
Hoe de samenwerking er precies uit zal komen te zien zal de tijd ons leren, maar het is vooral een manier voor Talpa om SBS 9 iets spannender te maken. Voor Viaplay is het, misschien wel, de beste reclame die het nu nog kan krijgen in ons land.
https://www.youtube.com/watch?v=Bld6Wcpdv_A&t=74s&ab_channel=YouTubeViewers