Vijf handige tools om je social media mee te managen
Hoeveel social media-accounts beheer jij? Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest en Instagram? En dan bestaat er ook nog de kans dat je de platformen zowel privé als zakelijk gebruikt. Wij snappen dat dit lastig te managen is dus daarom hebben wij vijf tools op een rij gezet die je hiermee helpen. Alstu!
Hootsuite
Hootsuite is vooral populair bij social media-professionals die Facebook- en Instagramcampagnes beheren. Je beheert met dit programma meerdere sociale netwerken en kunt eenvoudig posts inplannen, maar ook merkvermeldingen traceren en het social media-verkeer analyseren. Er is een gratis en betaalde versie.
Buffer
Buffer is vooral bedoeld om eenvoudig je berichten op bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Instagram te plaatsen. Maar ook om de performance van je content te meten en al je accounts op één plek te managen.
https://www.youtube.com/watch?v=zjWP6cn25XE
Tweetdeck
Tweetdeck is ideaal voor als je actief op Twitter bent. Wij gebruiken het ook dagelijks. Je gebruikt de tool als web-app waarmee je alle filters die je maar wilt kunt instellen. Daarnaast is het ook mogelijk om tweets in te plannen.
Sprout Social
Is social media je business? Check dan Sprout Social. Dankzij de gratis proefperiode kun je testen of het iets voor je is, maar uiteindelijk kun je de dienst alleen gebruiken als je een maandelijks bedrag overmaakt. Je kunt er perfect de engagement van de fans mee meten, maar ook je berichten mee inplannen, alle data analyseren en kun je er dankzij het CRM ideaal de relaties met je klanten mee bij te houden.
Social Oomph
Zijn bovenstaande diensten niets voor jou? Check dan nog de web-app Social Oomph. Je kunt kiezen voor de gratis of betaalde uitvoering en biedt een aantal handige functies om je social media-productiviteit een boost te geven.
Er is dus genoeg keuze voor het beheren van je social media. Het is echter wel opvallen dat Snapchat vaak niet wordt ondersteund. En dat terwijl het platform ingrijpende maatregelen heeft getroffen.