Wi-Fi problemen bij aantal Apple TV’s
Apple heeft een memo aan alle medewerkers en resellers uitgeschreven waarin zij geïnformeerd worden over problemen met de Apple TV 3. Een gering aantal apparaten zou problemen hebben met de Wi-Fi verbinding. Het bedrijf uit Cupertino heeft een regeling opgezet voor vervanging van Apple TV’s met de gerapporteerde Wi-Fi problemen.
De problemen omvatten onder andere het niet kunnen vinden van Wi-Fi netwerken, het niet kunnen verbinden met bestaande netwerken en een wegvallende verbinding. Volgens 9to5mac zouden de problemen verband kunnen houden met de getweakte versie van de Apple TV 3 die sinds begin dit jaar te koop is. In dit model zit een vernieuwde netwerkchip van Broadcom, mogelijk zorgt deze voor problemen.
Klanten die problemen hebben met de draadloze netwerkverbinding van hun Apple TV 3 kunnen kosteloos een nieuw exemplaar krijgen. De modellen die problemen met Wi-Fi hebben, hebben een serienummer dat eindigt op DRHN. Daarnaast is de serie Apple TV’s met problemen te herkennen aan de vierde en vijfde teken in het serienummer. Deze zijn H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8 en J9.
Bezitters van een hierboven omschreven model Apple TV 3 doen er goed aan met het apparaat terug te gaan naar de Apple Store of plaatselijke reseller.